2 Eylül 2011 Cuma

UĞURLU ELLER-HAMSA ELİ





Daha önce şu yazımda bahsettiğim ,etkilendiğim bir kitap olan "İçindeki Gücün Sırrını Keşfet"adlı kitapta tanığım "Fatma Ana Eli'"ni tanıtmak istiyorum sizlere....

İslam Kültüründe bir nazarlık eli olan "Fatma Ana Eli" veya "Hamsa Eli",Musevi kültüründe bir tılsım olan "Hameş" veya "Miriam'ın Eli" olarak bilinir





Mütevazi yaşamıyla müslümanlara örnek olan,Hz. Muhammed'in,"Vücudumun bir parçası,gözümün nuru;kalbim,ruhum ve vicdanım" dediği,soyunu devam ettiren kızı Hz. Fatma,İslam dünyasında ayrı bir değere ve konuma sahip olup,Anadolu'dan Hindistan'a kadar "Fatma'nın Eli"nin kötülüklerden koruduğuna inanılır.

Fatma'nın Eli'nin yüzyıllardır insanlara şans,bolluk getirdiğine ve onlara sabır ve sadakat erdemleri verdiğine inanılan bir tılsım haline gelmiştir.

Bu nesne genellikle "Fatma'nın Eli" olarak bilinirse de Araplar arasında "Hamse Eli" diye anılır.Hindular "Humsa Eli",Museviler ise "Hameş Eli" veya "Miryam Eli" adını vermişlerdir.
Parlak gümüş veya altın mücevherler üzerine kazınan veya kırmızı boyayla çizilen,bazen de evi koruması için duvara çizilen "Fatma'nın Eli",İslam dünyasında en sevilen muskalardan olmuştur.

Bu bayram tatilinde eşim çalıştığı için tatili değerlendirme şansımız olmadı..Olsun bende evde ruhuma detoks yaptım :)

Buarada evde Feng Shui'ye uygun kendi çapımda değişikliler yaptım..Feng Shui kristali sever,eve yavaş yavaş kristal süsler almaya başladım bende..Çok hoş küçük bir kalp ve balığım oldu,fotolarını çekip paylaşacağım en kısa zamanda ...

Yukarda bahsettiğim Hamsa Ellerinden henüz bulamadım..
Bende renkli çıktılarını astım şimdilik :)





Nuray Sayarı - İçindeki Gücün Sırrını Keşfet kitabından ve http://www.nuraysayari.com.tr/TR/KONU/eller1.php'den alıntıdır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder