15 Mart 2013 Cuma

Margu'nun Süt arttırma Yolları


Annelerin doğumdan sonraki  ilk  stresi "Süt"'tür..

Zaten doğumun etkisiyle şaşırmış,kendine gelememiş anne  bir de etrafındakilerin " ay sütün mü az?Mama mı versek?Bu çocuk aç ondan ağlıyor" gibi yorumlarıyla çileden çıkar..

Okuduğum bir makalede "Bir lohusaya sütün az denmesi cinayet sebebi olabilir"yazıyordu..Aynen öyle..
Hiç abartı değil..

Süt miktarı kendinizi kanıtlama çabanız olur adeta...

Mamaya başlamamak için çabalar,"mama verelim "cümlesini hakaret olarak algılarsınız...

Bunun için de etraftan gelen her öneriye kulak verir,"süt yapacak" diye gerekli gereksiz herşeyi yemeye başlarsınız...

Avm'lerin emzirme odalarında diğer anneler ile bir yarış başlar  adeta..

"Mama alıyor mu?Kaç kilo?.."

Enazından ben böyleydim..

İlk doğumumdan sonra süt hırsına bürünmüştüm adeta...

Kızımı yaklaşık 6 ay emzirebildim..Yeniden hamile kaldığımdan olsa gerek ,sütüm aniden azaldı hatta kesildi..

Yine de 6 ay emzirebilmiş olduğum için mutluyum,elimden geleni yaptığıma inanıyorum...

Gelelim yaptıklarıma...

Margu'nun süt arttırma yolları;

Öncelikle bu konuda birçok tavsiye var  ve görüyorum ki herkese yarayan şeyler farklı, ben denediğim ,faydasını gördüğüm besinleri,içecekleri önereceğim..

Birçok şey denememe rağmen bende  en etkili olan Tahin helvasıydı..Tahin helvası  yiyip arkasından su içtiğimde gözle görülür bir şekilde süt oluşuyordu.

İkinci önerim Malt içeceği.Ben  internettten "Vitamalt,Promalt "siparişi vermiştim ve çok faydasını gördüm ancak Ülker'in çıkardığı "Malt Ana" içeceği bende etkili olmadı..

Diğer bir önerim  uzman tv'de gördüğüm bitki çayı;

Rezene,anason,ıhlamur,ısırgan otu,kimyon tohumu karıştırıyorsunuz

( 1  tatlı kaşığı isirgan otu, 1 tatlı kaşığı  ihlamur cicegi, 1tatlı kaşığı rezene tohumu, yarim tatlı kaşığı kimyon tohumu, yarim tatlı kaşığı anason tohumu. Bunlari karistirip demlige koyup,kaynatın.)

Bol bol  su

Uyku:Süt yapan Prolaktin hormonu asıl uykuda çalıştığından özellikle bebeğinizin uyuduğu saatlerde sizinde uyumanız,dinlenmeniz gerekiyor..

Benim için bunlar faydalı oldu.

Sütüm olsun da her bulduğumu yemek hatasına düşmedim ,doktorumun da önerisiyle sıvı alımını arttırdım sürekli..
Bu arada vazgeçmemeniz ,sürekli ısrarcı olmanız gerekiyor..

Başka bir doktora gitseydim,muhtemelen daha önce mamaya başlatırdı ancak sağolsun benim doktorum ben "mama verelim"dediğim zamanlarda bile beni emzirmeye teşvik etti,sayesinde sürekli emzirerek 6 ayı tamamlayabildim..

Umarım anlattıklarım sizin de işinize yarar..

Bol sütlü günler :)





1 yorum:

  1. ah bu süt meselesi gerçekten korkulu rüya.. ben diloşu 4 ay emzirdim..işe başlayınca sağarak verdim.. 5 ay boyunca sadece anne sütü aldı.. sonra baskılara dayanamayarak devam sütüne geçtik.. 8.ayına kadar gündüzleri sağarak akşamları emzirerek süt vermeye devam ettim.. sonra emmeyi reddetti ve sütüm kesildi.. etraftan hemen aaa emzirmiyormusun sesleri yükseldi.. neden, niye.. çok ağladımı hatırlıyorum.. sanki benim elimdeymiş gibi..
    zor gerçekten..

    YanıtlaSil