11 Mart 2013 Pazartesi

Kadınlar gününüz Kutlu Olmasın!

 

      "Özel olan her gün kutlanmalı,örneğin Sevgililer Günü'nü kutlayalım, bir gün de hatırlamak değil hergün yaşamak v.b... sözlerine katılmıyorum ,sanki her günümüz böyle özel mi geçiyor ,kutlayalım,yaşayalım.."diyen ben sözümü geri alıyorum..

Yazılarıma baktım da geçen sene Kadınlar Günü'nü kutlamışım..Demek ki ozamanlar duyarsızmışım bu konuya..
Demek ki hayat ozaman daha güllik gülistanlıkmış.. Bu sene öyle değil..Aslında geçen sene de öyle değil di,ben umursamazmışım..Farkındalığım gelmemiş..

Bu sene  inatla Kadınlar Günü'nün sonrasında yazmak istedim..

8 Martta Dünya Kadınlar Gününü kutladık.. Birçok iş yeri kadın çalışanlarının gününü kutladı,maille,çiçekle,pastayla ....Bu şirketlerin çoğunda süt sağma odası yok ama olsun kadınlar gününü kutladık..

A.B ,3 ay önce koruma istemişti , koruma verilmedi ve kocası tarafından defalarca bıçaklanarak öldürüldü ama olsun kadınlar gününü kutladık ...

Türkiye'de son araştırmalara göre her 3 aileden birinde şiddet var ama olsun kadınlar gününü kutladık..

Cezaevinden izinli çıkan X karısını öldürdü ama olsun kadınlar gününü kutladık..

Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu’nun açıkladığı verilerine göre 2012 yılının ilk altı ayında en az 93 kadın katledildi ama olsun kadınlar gününü kutladık..

13 yaşında evlendirilen ,19 yaşındaki M.K kocası tarafından saatlerce dövüldükten sonra 47 yerinden bıçaklanarak öldürüldü ama olsun kadınlar gününü kutladık..

Tecavüzler artarak devam ediyor ama olsun kadınlar gününü kutladık!

Kutlama anlayışımız buysa,KADINLAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLMASIN!

Kadına olan şiddetin   bu denli büyük olduğu bir toplumda daha  farkındalığı arttırmak,bilinci oluşturmak gibi çalışmalar içindeyken  kadınlar gününü kutlama hakkını elde edebilmiş değiliz..Neyi niye kutlayacağız ki?

Kadınlar Gününüzü kutlayabileceğim şartlara ulaştığımızı görmek ve kadınlar gününüzü kutlayabilmek umuduyla!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder