21 Mart 2012 Çarşamba

Anneden Çocuğa Mektup. . .

Herkese Merhaba!

Facebook/Kadınca  grubunda gördüğüm bu mektup beni çok duygulandırdı..

Hem yolun başında olan anne arkadaşlarım ile hem de annesine bakan sevdiklerim arasında kalarak,ilk defa her  iki tarafında yerine kendime koyarak ,empatiyi tam anlamıyla yaşayarak okumaya çalıştım..

Yazının kim tarafından yazıldığını bilmiyorum..


Canım oğlum,kızım....

Benim yaşlandığımı düşündüğün gün (ki yaşlı olmayacağım) sabırlı ol lütfen ve beni anlamaya çalış...

Yemek yerken üstümü kirletirsem lütfen sabırlı ol.Sana bir şeyler öğretmek için seninle ilgilendiğim günleri hatırla...

Seninle konuşurken, aynı şeyleri 1000 kere tekrarlıyorsam sözümü kesme. Beni dinle. Sen küçükken, uyuyana kadar sana aynı hikayeyi 1000 defa tekrar tekrar okumak zorunda kaldığımı hatırla.

Banyo yapmak istemediğimde; beni utandırma ya da azarlama...Seni banyoya götürmek için icat ettiğim küçük yöntemlerimi ve oyunlarımı hatırla...

Yeni teknolojiler karşısındaki cahilliğimi görürsen bana zaman tanı; beni yüzünde alaycı bir gülümsemeyle izleme...

Bazı zamanlarda unutkan olursam yahut konuşmalarımızda ipin ucunu kaçırırsam lütfen hatırlamam için gerekli zamanı bana tanı; hemen sinirlenme...Çünkü asıl önemli olan senin yanında olabilmem ve beni dinliyor olmandır.

Ben sana bir sürü şeyi nasıl yapacağını gösterdim.İyi yemek yapmayı,iyi giyinmeyi...Yaşamı göğüslemeyi...

Yaşlı bacaklarım yürümeme izin vermediğinde bana elini ver.Tıpkı, benim sana ilk adımlarımı atarken verdiğim gibi...

Ve bir gün artık daha fazla yaşamak istemediğimi; ölmek istediğimi söylediğimde bana kızma.Bir gün beni anlayacaksın.

Yaşamın; zevk alma değil, artık idareten yaşama yaşı olduğunu anlamaya çalış.

Hatalarıma karşın hep senin için iyi olanı gerçekleştirmeye ve senin yolunu hazırlamaya çalıştım.Senin yanında olduğumda üzgün, kızgın ya da güçsüz hissetme kendini.

Benim yanımda olmalısın, beni anlamalısn ve bana yardım etmelisin.Yürümeme yardımcı ol ve yolumu sabırla sevgiyle bitirmeme...Benim için yaptıklarını, ya bir gülümseme ya da senin için her zaman taşıdığım çok derin sevgiyle geri ödeyebilirim ancak.

Seni çok seviyorum ve hep seveceğim;bunu sakın unutma.

8 yorum:

  1. bu zamanlarda senin algın değişiyor artık Margu'cum... Güzel yazmış kim yazdıysa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım :) galiba annelik,bebek,çocuk ne varsa dalıyorum hepsine hormonlarım itibariyle :)

      Sil
  2. çok güzel bir mektup.. paylaşıma teşekkürler..

    blogger annelerden geliyorum.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. derler ya bir anne3-4 çocuğa bakar büyütür, ama o 3-4 çocuk bir anneye bakamaz :( rabbim hayırlı evlatlar versin inşallah

    YanıtlaSil
  4. aynen..
    Aminn Allah hepimize hayırlı evlatlar versin,bizlere de böyle sabırlı olmayı nasip etsin...

    YanıtlaSil
  5. insan anne olmadan anlamaz annesinin kıymetini derler çok doğru.bende kızımı büyütürken anlıyorum annemin beni büyütürken yaşadığı zorlukları,harcadığı zamanı ve özveriyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende daha anne adayı iken şimdiden birçok şeyi farkettim,eminim anlayacağım daha çoook şey var...

      Sil